Xiaomi – marka zrodzona z pasji.

Kto z Was pamięta świat bez smartfonów Xiaomi?

W tym momencie wydaje się, że były one z nami od bardzo dawna. Marka mocno weszła do świadomości użytkowników, iż wydawać się może że jest na rynku od zawsze.

Nic bardziej mylnego, firma Xiaomi została założona stosunkowo niedawno, bo w 2010 roku przez Lei Juna, który do dzisiaj jest jej prezesem.

Wszystko zaczęło się od niezwykłej pasji Lei Juna. Uwielbiał on bowiem smartfony, często rozbierał urządzenia różnych producentów na czynniki pierwsze, sprawdzał jak są zbudowane i szukał najlepszych rozwiązań. Następnie zdecydował się powołać do istnienia markę Xiaomi, rok później, w 2011r. na rynek trafił pierwszy model Xiaomi – Mi1.

Sukces jaki odniosła firma przeszedł najśmielsze oczekiwania wszystkich, także samego Lei Juna. W 2015 roku chińska marka wyceniana była na ok 50 miliardów dolarów i pod tym względem zaliczała się do światowej czołówki, wyprzedzając, między innymi firmę Sony. Osiągnięcia finansowe firmy z lat 2016 i 2017 na razie owiane są tajemnicą, prawdopodobnie z powodu spadku sprzedaży smartfonów,  jednak na pewno zła passa nie potrwa długo.

Urządzenia Xiaomi nazywane są chińskimi iPhonami. Pod względem wizualnym jest to fakt niezaprzeczalny. Ponadto polityka firmy jest również podobna do działań Appla. Xiaomi nie zalewa rynku ogromną ilością nowych modeli. Premiery urządzeń odbywały się średnio co 18 miesięcy, producentom chodziło o to, by nowy model był wyraźnie lepszy od poprzednika, a na to potrzeba czasu, by wszystkie rozwiązania zostały przetestowane. Jedną podstawową różnicą jest cena. Produkty Appla są drogie, płacimy za markę i legendę Steva Jobsa, oraz za ogromne nakłady na reklamę i luksus, jaki dają salony firmowe. Lei Juna zrezygnował z tradycyjnego marketingu. Reklama Xiaomi opiera się głównie na zadowolonych użytkownikach, którzy chwalą sprzęt. Dzięki ograniczeniom na cele reklamowe i dystrybucji chiński potentat może zaoponować klientom bardzo dobre parametry swoich produktów w bardzo niskich cenach.  Jak widać takie zarządzanie popłaca.

Pod koniec 2017 roku światu został przedstawiony nowy model Xiaomi Note 5A Prime, jest to lepsza, nowsza wersja Note 5A. Urządzenie posiada zauważalnie wydajniejszy procesor Qualcomm Snapdragon 435, pracuje pod kontrolą Androida 7.1 Nougt. Przedni aparat otrzymał matrycę 16 mpix, natomiast główny ma 13 mpix. Całość zamknięto w obudowie z tworzywa sztucznego, sprawiającego wrażenie metalowego wraz z wyświetlaczem o przekątnej 5,50”.

Xiaomi Note 5A Prime został wyposażony w czytnik linii papilarnych.

Obecnie telefon można zakupić w cenie od 550zł do 800zł w zależności od dystrybutora.

Na rynku dostępne są już wszystkie zabezpieczenia do tego modelu. Pokrowce z klapką otwierane horyzontalnie lub pionowo, wyposażone w kieszonki do przechowywania dokumentów lub kart płatniczych to świetne rozwiązanie, by wszystko co ważne mieć w jednym miejscu. Jeśli wolisz etui, które nie powiększy gabarytów telefonu to idealne będą dla Ciebie nakładki na tył. Wykonane są z silikonu – bardzo elastyczne i świetnie leżące w dłoni. Inny rodzaj etui na tył to pancerny case, wykonany z poliwęglanu, który odporny jest na odkształcenia i ścieralność.

Dbając o swój smartfon należy pamiętać o delikatnych, kruchych wyświetlaczach. Szkła hartowane i folie poliwęglanowe pozwolą nam dłużej cieszyć się nieskazitelnym ekranem.

W ofercie naszego sklepu znajdziesz wiele akcesoriów do swojego telefonu, między innymi słuchawki, głośnik, ładowarki.

Jeden komentarz do “Xiaomi – marka zrodzona z pasji.”

  1. W Polsce boom na Xiaomi jest stosunkowo nowy, może z półtora roku tak żeby się zakorzeniły te smartfony w świadomości masowego użytkownika a nie jakiś tam maniaków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *